mandag den 19. november 2012

Alfer på spil...

Græsaks med vanddråber er fortryllende smukt, især i modlys. Jeg har dog ikke tidligere oplevet hvor smukt det ser ud i medlys, sådan en solfyldt novembermorgen, når rimen er smeltet. Hele grøftekanten glimtede af millioner af bittesmå lysglimt i alle regnbuens farver. Desværre kan kameraet ikke fange lige så mange af glimtende som øjet ser, men man får dog en god fornemmelse af oplevelsen med på billederne. Jeg undres over at jeg aldrig har bemærket dette smukke fænomen tidligere i mit liv...
 
 





14 kommentarer:

  1. Fine billeder! Jeg prøvede også at fotografere dråberne i morges, men slet ikke med samme flotte resultat. - Så er det jo godt at jeg kan se dine billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana, jeg nød også virkelig udsigten til morgensolen fra jeres vindue. Jeg kan ikke se solopgange her om vinteren, skoven dækker for den, så det er dejligt at jeg kan nyde den på dine billeder :)

      Slet
  2. Hvor er det bare smukt! Skønt at se dråberne hænge der i det skønne græs :-)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rose, ja jeg blev da bare så betaget af de dugdråber der sad der og glimtede så smukt :)
      Hilsen Alice

      Slet
  3. Svar
    1. Tak Heidi, ja, man får helt lyst til at blive lillebitte, og leve i den eventyrlige verden der i græsset :)

      Slet
  4. Sikke nogle smukke billeder. Jeg så for mig en dugvåd eng på en dejlig sommerdag.

    SvarSlet
  5. Tak Bente :) Ja, en sommereng i solskin er så smuk, men denne var nu for våd til at sætte sig! Det var faktisk ret varmt i solen, men der havde været rimfrost mindre end en time forinden.

    SvarSlet
  6. Hej og tak for besøg på min blog, WOW sikken flotte fotos du har her , de er virkelig gode, selvom jeg ikke har været alle indslag igennem-endnu-! Har meldt mig som fast læser og ser frem til at se dine indslag og betragtninger udi det grønne :)

    SvarSlet
  7. Tusind Tak Jan og i lige måde! Jeg nød dine flotte iris billeder i fulde drag! Faktisk fandt jeg din side allerede før jeg havde blog, og havde din på favorit, så du er en af de havebloggere der inspirerede mig til at lave egen blog. Du er hjertlig velkommen i haven :)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det fint ud Alice, der har du ramt plet med de smukke billeder af dråber, du har i hvert fald fanget rigtig mange diamanter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak Lisbeth :) Jeg gik jo egentlig ud for at finde dråber på grene i modlys, da jeg pludselig bemærkede disse dugvåde græsaks kunne lave prismeeffekt selv i medlys.

      Slet
  9. Ja, det ser da helt fantastisk ud - kan godt forstå, du blev imponeret.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  10. Tusind Tak Marlene. Jeg er lykkelig over at kunne dele denne oplevelse :) Tak fordi du kiggede forbi :)
    Kh Alice

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...