lørdag den 9. februar 2013

X-faktor Blomsterudgaven 2013

Denne rose har fascineret mig mere end nogen anden blomst i min have. Af de klæbrige mosklædte knopper, udfolder sig en underskøn og velduftende rosenblomst, som næsten kan tage vejret fra een. Forvandlingen er lige betagende hver eneste gang den slumrende Tornerose bag tjørnehækken, folder sig ud. Den er således et helt naturlige valg for mig, når jeg skal give mit bud på en værdig  kandidat til: Blomsternes rosa X-faktor 2013!
 
Hermed præsenterer jeg skønheden ´Common Moss´ syn: ´Communis´, Óld Pink Moss´, ´Centifolia Muscosa´, ´Moussu Partout´, Álmindelig Mosrose´.
 


Anne fra havebloggen: Moseplassen, har taget initiativet til denne X-faktor Blomsterudgaven 2013
 
 



47 kommentarer:

  1. Det var en delikat og lekker rose i dus rosa! Så kjekt med danske deltakere i konkurransen. Lykke til!

    SvarSlet
  2. Så flott den er! Det navnet skal jeg merke meg, for den kunne jeg godt tenke meg å ha. Nydelige bilder du har tatt av den! Ha en deilig lørdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit :) Ja, det er en rose man kommer til at nyde at springe ud!
      Ha en rigtig dejlig weekend.

      Slet
  3. Utrolig skjønn rose. Roser som har et uendelig lag på lag med kronblader, er så fascinerende. Ønsker deg lykke til! Hilsen Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak Anne ;) Ja, de fyldte roser er dejlige, men jo også sarte hvis det regner, man må bare nyde det når det lykkes!
      Hilsen Alice

      Slet
  4. Åh Alice selvfølgelig skal den med i konkurrencen, jeg vil helt sikkert stemme på den, jeg er vild med dine billeder af den. Som du ved, har du "solgt" den til mig, jeg glæder mig til at se blomsterne hos mig til sommer. :)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Ja, den er mit bedste bud som kandidat til en rosa X-faktor! Den kan jo ofte have mere runde blomster end dem på billedet, altså sådan lidt bold/kålhoved facon. Dens blomsterform skifter noget, men den er altid smuk, med mindre regnen ødelægger blomsterne.
      Fortsat rigtig god weekend :)

      Slet
  5. Vakkert, rosa roser er en innertier og er ett blikkfang i hagen.
    Nydelige bilder, god helg fra Marit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, roser er dejlige personligheder i haven, jeg elsker at være på fornavm med mine :)
      Rigtig god aften til dig også :)

      Slet
  6. Så nydelig!
    også moserose da, de synes jeg jo er litt ekstra artige ;)

    hyggelig at du er med på konkurrance!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne! Ja, mosroserne har lige det der lille extra charmerende touch :)
      Dejligt med dit initiativ med konkurrencen, det er skønt at kunne nyde alle de kandidater :)

      Slet
  7. Ahhhh, så nydelig rose! Moseroser er så vakre i alle faser. Jeg skjønner godt at det måtte bli denne!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak ! Ja, jeg elsker altså denne mosrose, og kunne godt tænke mig flere af dem :)
      Rigtig god weekend!

      Slet
  8. Moseroser var nytt for meg. Men denne var utrolig vakker!
    Må titte nærmere på disse rosene.
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :) De har altså bare noget særlig charme, jeg kan klart anbefale at have en eller et par stykker. De blomstrer så kun een gang som mange gamle rosensorter. (der findes vist nogle få der remonterer) Denne har så rigtig meget mos, og det syntes jeg er en stor del af dens charme :)
      Rigtig god weekend

      Slet
  9. Hej Alice... så kom jeg også ind forbi din skønne blog, og fik dig på min blogliste så jeg kan følge ordenligt med :o)
    Hvor er det en skøn rose du viser, mon ikke jeg kunne finde en plads til den i haven... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis og velkommen i haven! Dejligt når nogen er jer garvede bloggere finde os nye´s blog! :)
      Ja, den må du gøre plads til et sted, den er lidt løs i væksten, men det er en fordel, den skal bare plantes hvor den kan titte frem og mengle mellem stauder, stedsegrønt eller roser der klæder dens farve, det er en rigtig kæreste-rose som kan lide selskab :)

      Slet
  10. Den er super smuk, du har faktisk introduceret mig til mosroserne, for dem kendte jeg ikke særligt godt i forvejen og denne her er da en værdig kandidat til konkurrencen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg finder den også uimodståelig smuk og spændende, og syntes den var mit bedste bud herfra. Jeg er glad for at kunne dele min passion for mosroserne, og endnu bedre hvis I også bliver bidt af deres skønhed :)
      Rigtig god weekend.

      Slet
  11. Vakker rose. Jeg kjenner heller ikke til denne typen roser - må nok lese meg litt opp på den tyoe roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er den ikke bare smuk! Jeg kan bestemt anbefale at have en eller et par stykker i haven, de er så fascinerende at se springe ud :)

      Slet
  12. Den rose er uimodståelig og vil snart finde en plads i min have ;-)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose, Ja det er den rose jeg render oftest til, for lige at checke om den er ved at springe ud, så jeg kan kun anbefale den :)
      Kh Alice

      Slet
  13. Hei!
    Nydelig rose. Ønsker deg lykke til i konkurransen!

    Ønsker deg en fortsatt fin lørdag! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og Tusind Tak :)
      Jeg ønsker også dig en rigtig dejlig weekend!
      Klem Alice

      Slet
  14. Svar
    1. Hej Lise. Ja, jeg lader mig henføre af den hvert år :)
      Hilsen Alice

      Slet
  15. Så vakker den er! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  16. En bedårende skjønnhet, vakker i alle fasene. Masse lykke til.

    SvarSlet
  17. Piękna jest, wciąż na mojej liście zakupów, ale w tym sezonie będę ją mieć :)
    Pozdrawiam, AniaDS.

    SvarSlet
  18. Thank you Anna, I know you have the most wonderfull roses in your garden and blog! Nice to share the same passion for roses :)
    Wish you a wonderfull weekend.

    SvarSlet
  19. En riktig skjønnhet og en flott kandidat! Masse lykke til :)

    SvarSlet
  20. Godaften Alice.Utrolig smuk rose du har valgt.Kender ikke rigtig den rose, men en virkelig skønhedGod aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Igen.Vil bare lige sige at det er en rigtig smuk header du har lavet.Jette

      Slet
    2. Godaften Jette og Tusind Tak :) Ja, det er bestemt en dejlig rose, den er sport af den ældgamle ´Cabbage rose´ Centifoliarosen: ´Major´ Den adskiller sig kun fra Major, ved at have dette hemmelighedsfulde moslag på bægerbladene. Men det gør forvandlingen fra knop til udsprunget blomst så meget mere magisk :)
      Fortsat god weekend.

      Slet
  21. Jätteläcker!
    Känner mig som hemma här på din blogg.
    Ha det gott!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen Inger, og jeg er rigtig glad for at du føler dig hjemme, sådan havde jeg det også med din blog :)
      Ha det rigtig godt!

      Slet
  22. Hej Alice.
    Hvor er det en smuk rose du har. Den har helt sikkert X-faktor. Yndig og romantisk. Lige noget for mig:-)
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  23. Åååå...dette var en fantastisk rose!...jeg har ennå ingen mosrose..men med dine bilder rykker den øverst på listen:)
    Lykke til:))
    Legger meg til som følger...så kan jeg nyte flere av dine herlige blomster:))

    SvarSlet
  24. For en vakker rose! Ønsker deg lykke til i konkurransen! :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...