søndag den 7. juli 2013

Dejlig sommerdag

 
Jeg er simpelthen så glad for at jeg endelig har en "rigtig" rosenbue i min nye have, så jeg bliver nødt til at vise den endnu engang! :-)
 
Da jeg flyttede ind, var her bare en græsplæne hen til hvor lågen står, og derfra en lille køkkenhave på 3x3 m hen til hækken. I stedet for græs, ønskede jeg bed og flisegang så man kunne gå tørskoet for at åbne/lukke drivhus. Jeg lavede det og rosenbuen, i sommeren 2011, hvor jeg flyttede ind.
 
Lågen købte jeg til havelåge hvor jeg boede før, og det bliver den også her, når beplantningen foran den gamle låge er mere tæt. Indtil da, holder den Luna væk fra mine jordbær. Rosenbuen var oprindelig sortmalet, men er malet med sølvfarvet hammerlak, for at passe til drivhuset og lågen i aluminium.


 
Rosen til venstre er Giardina, og den har virkelig gjort det godt på to år: Vokset 2m og sat masser af vidunderlige blomster. De dufter friskt og stærkt, og er umådelig smukke. Den tåler regn rigtig godt uden at knopperne klistrer sammen, faktisk er ingen knopper ødelagt, hvorimod Geoff Hamilton rosen ikke rigtig har kunnet folde sig helt ud.


Denne skønne lilje købte jeg som hvide, men den har en dejlig blød og dragende, lys gul tone, som jeg rigtig nyder. Jeg ønsker jer alle en fortsat dejlig sommer week-end.

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det smukt ud Alice, dejligt at høre om rosen Giardina hvis knopper ikke bliver ødelagt af regn og fugt.
    Hvor er det nu, du har købt rosenbuen, det var vist et godt tilbud, så vidt jeg husker.
    Liljen har en skøn farve.
    Nu må du nyde den dejlige dag.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth og tak :-)
      Jeg købte den i Aldi det forår jeg skulle flytte. Jeg tror de har den hjemme hvert forår. Den kostede mellem 150-250kr. Det er en ualmindelig stabil bue, men ikke massiv jern, så holdbarheden er nok ikke den bedste. Den var sort malet ved køb, men jeg ville gerne have noget sammenhæng med drivhuset, så jeg malede den med sølvfarvet hammerlak, det øger måske også dens holdbarhed.
      Tidligt dette forår ønskede jeg at købe en mere, og på Aldi´s hjemmeside så det ud til at de fik den hjem igen en bestemt uge, men min tålmodighed rakte ikke, jeg købte i stedet CD buen, og er glad for den, da den er massiv jern og meget bredere, ja, næsten som en hel port :-)
      Tak og I lige måde!
      Kh Alice

      Slet
  2. Så vackert med rosenbågen och Giardina är en riktig drömros.
    Kram

    SvarSlet
  3. Ej, nu MÅ jeg altså også have en rosenbue!

    SvarSlet
  4. Ja, en rosenbue giver så meget stemning, så den kan du ikke undvære, når du skal bruge en dejlig baggrund til at præsentere dine varer på foto! :-)

    SvarSlet
  5. Det ser fantastisk ud med rosenbuen og rosen er yndig :)

    SvarSlet
  6. Hej Alice.Dejlige billeder fra din smukke have.Og den rosenbue ser bare fantastisk ud.
    Skøn rose der vokser op af buen.Rigtig god uge til dig.Jette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...