onsdag den 2. januar 2013

Antik look

Jeg vil gerne præsentere min brede, tunge frugtopsats, som jeg har arvet fra min mor. Jeg blev spurgt om den er antik, og det ligner den efterhånden også, men en gennemgang af nogle foto´s, kan jeg se at den har været lysere, i den tid jeg har haft den, så antik kan den ikke være.

Foden har heller ikke nær så meget patina som den øverste kant med frugterne, endnu et bevis for at den ikke er så gammel som den ser ud. På billede 2 kan man sagtens se at krukken var lysere mens den stod i min tidligere have. Billede 2 og 3 er henholdsvis 3-4 år gamle, så når patinaen endelig begynder at vise sig, så går processen hurtigere og dermed det antikke look.

Raubritter

Queen of Sweden


Jeg håber at I alle kom rigtig godt ind i det nye dugfriske år :-)

10 kommentarer:

  1. Antik eller ej - din frugtopsats er SÅ smuk, den må være et dejligt minde.

    Lækre sommer billeder.

    Godt nytår :-)

    SvarSlet
  2. Giver Gitte ret - din opsats bærer på søde minder...så er alderen ikke så væsentlig:0)

    Men romantiske sommerbilleder du der kan fremvise!

    Dejlig dag og masser af hilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
  3. Den klæder i hver fald haven godt, må man sige.
    God solskinsdag.

    SvarSlet
  4. Ja, dejlig er den under alle omstændigheder!

    SvarSlet
  5. Herlige bilder fra hagen din. Din fruktoppsats er bare så vakker!

    SvarSlet
  6. Hej Alice.Ja! smuk er den.Og dejlige sommerbilleder du viser.Man længes helt.God dag knus Jette

    SvarSlet
  7. Den er helt fantastik flot, gammel eller ej. Og ja sådanne ting bliver kun smukkere med tiden.
    Sikke frodige, dejlige sommerbilleder.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  8. Meget smuk frugtopsats.
    Og dejlig blog du har. Det er første gang jeg er herinde men jeg har meldt mig som fast læser så jeg kan følge med i din gøren og laden i haven.
    Tak for dejlig inspiration og på gensyn her på bloggen :o)

    Med venlig hilsen

    Tine Vogt
    www.haveglaeder.blogspot.dk

    SvarSlet
  9. Uanset alder så er din frugtopsats SKØN !!

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder og en FLOT frugtopsats - jeg fik en meget lig om end lidt mindre i august til min fødselsdag, giveren kunne ikke nå at købe en ny til mig, så jeg fik en af dem hun selv havde stående i haven, og det blev den jo ikke mindre køn af - så jeg var glad.
    Hvor er det iøvrigt en skøn blog du har, jeg vil være fast læser her.
    Godt nytår og God weekend
    Anita

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...