Common Moss nyder dagens sidste solstråler. Denne rose er særdeles hemmelighedsfuld, og tager sig god tid med at folde den indre skønhed ud. Den har også en meget karakteristisk charme. Ihh hvor jeg glæder mig! :-)
Jeg er rigtig glad for at se disse roser trives op ad vores lune sydvestmur! Jeg har prøvet Gloire de Dijon et par gange hvor jeg boede tidligere, men aldrig rigtig oplevet den som en klatrerose med vigør.
Endelig har min nuværende sendt lange skud op, som jeg har bundet vandret, og nu bugner grenen af store knopper og ny-udsprungne skønheder. Jeg synes at disse rosers farver er smukke sammen med murens toner.
For at være sikker på at få rosenblomster her, plantede jeg sidste år også en Alchymist,(rosen til venstre) og heldigvis trives de begge strålende!
Tænk engang... for 2 år siden plantede jeg bittesmå selvsåede Jakobstige frøplanter ud i bedet her... og nu ser det næsten ud som om her ikke gror andet!
Men det er altså sådan en dejlig og smuk selskabsplante. De startede med at blomstre sidst i Maj, og ser altså slet ikke trætte ud endnu. Akelejerne derimod, er jeg begyndt at klippe ned i takt med at blomstringen er ved at slutte.
Min søn og jeg, kom forbi denne fine grøftekant efter en cykletur til Furesøen. Utrolig charmerende lille mesterværk af naturen!
Dette smukke motiv, har jeg ønsket at tage billede af i et år! De lange lette bladranker bliver på smukkeste vis gennemlyst af solnedgangens stråler, og resultatet er et helt vidunderligt skue.
Det er en gruppe af hængepil som vokser rundt om en lille sø, midt i et skovomkranset engområde, og det er et dejligt idyllisk syn, efter skovens dunkelhed. Desværre er flere grene blevet beskåret siden sidste år, hvor der hang lange ranker ned over stien.
Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig week-end!