lørdag den 16. juni 2018

En tur i haven



Lige en lille opdatering fra haven 2019: Jeg syntes efterhånden at haven er blevet som jeg drømte om, her set fra "skovhaven" (som faktisk er blevet skovagtig) og ud mod den solbeskinnede rosenhave. Jeg elsker lyset og stemningen! Og duften og summen af insekter! :-)



Har du lyst til en lille tur gennem min have?

Med min datters mobil optog vi denne lille video, som desværre bliver i betydelig dårligere kvalitet når den er uploaded på YouTube.
Det gode ved mobil billeder er, at de er skarpe i alle dybder, så måske jeg alligevel burde spare op til sådan en, og så kunne jeg også begynde at bruge Instagram hvor jeg heldigvis godt kan kommentere.
Jeg er meget glad for min blog, men når man ikke kan kommentere hos andre bloggere, så glider man desværre stille og rolig ud af deres bevidsthed... men jeg er lykkelig for at nogle stadig kigger ind og lægger en hilsen. Tak skal I have! :-)

Velkommen til haven!





Redekassen som hænger i træet med Veilchenblau rosen, fandt jeg for en måneds tid siden på affaldspladsen. Det var gammelt men enormt charmerende og for en sikkerheds skyld rensede jeg det, og blot et par dage efter at det var hængt op, så flyttede et skovspurvepar ind! :-)






Herover ses 'Lykkefund' og nedenunder er det mosrosen 'Common Moss'. Det har været en smuk og utrolig tidlig rosensæson, men desværre også en hed & hurtig sæson, og en del er allerede afblomstret.


Solen og roserne har strålet om kap, og hvad mere kan man så ønske sig?


Sidste års kølige og våde "sommer" og nu en hed, tør og solrig "middelhavs sommer", kan nok få de fleste til at ønske sig en mellemting! Måske vi alle fremover vil være lidt mere taknemlig for en helt almindelig dansk sommer, med vekslende solskin og regn! :-)


15 kommentarer:

  1. Good morning Alice,
    thank you for taking us with you into your beautiful paradise. It's gorgeous.
    I agree with you we had a mediteran summer in May but thing's went far to fast with the rosebloom.
    Have a wonderful sunday.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
  2. Hej Alice!
    Så otroligt vackert, tack för rundturen i din fantastiska trädgård.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet
  3. Der ser utroligt dejligt ud i din have. Sikken smuk frodighed!

    SvarSlet
  4. Smukt med smuk på.
    Din have er så romantisk, eventyragtig og utrolig drømmende.

    Tak for kigget
    God aften knus

    Charlotte

    SvarSlet
  5. Åhh hvor er det SMUKT hos dig, kan slet ikke få nok af at se dine billeder, eller den lækre youtube. Jeg bliver inspireret af al den sanselighed, og de lækre farver!
    Ja tak til en normal dansk sommer;-) Men tror det vi oplever nu bliver normalen. Her har det regnet voldsomt on af on i tre dage, må sige jeg er glad for her var så TØRT.
    Ha en god dag
    knus Anette

    SvarSlet
  6. Dejlige dejlige billeder.... desværre kunne jeg ikke se videoen (jeg er kommet til at trykke på et eller andet, og må se at få det ordnet) - så det er heldigt for mig at der også er nogen still billeder

    SvarSlet
  7. DEt ser som altid smukt ud hos dig, og nej du er ikke glemt, men vi ser dig ikke så tit mere.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  8. Hei
    Så utrolig flott hage du har. Der skulle jeg gjerne ha vandret.

    Vivi

    SvarSlet
  9. Din Have er mere end smuk, den er Eventyrlig Smuk :o) jeg har tilladt mig at gøre lidt reklame for din blog og især din rosenfane inde på min blog. Håber det er ok :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
  10. Den smukkeste have jeg har set <3
    Rigtig smuk dag til dig

    Lone

    SvarSlet
  11. Tack för att du delar med dig av alla underbara bilder från din trädgård! En riktig sagoträdgård! Man får så mycket inspiration! Jag blev bland annat förtjust i rosa Fireweed ! Stahl Rose" Vad har du fått tag i den? Jag har sökt men inte hittat. Du har också några vita spetsblommor som ser ut som kirskål, men det är det väl inte? Eller? Jag bor Halland i Sverige. MVh Gunilla Axman

    SvarSlet
  12. Good afternoon,
    I hope one day you will be back at the blog!!! I miss your beautiful garden.
    I also hope you are oke!!
    Stay safe and take care.
    Marijke

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...