søndag den 8. juni 2014

Middelalder marked

Pinselørdag tog min søn og jeg, min datter og hendes kæreste på Middelalder marked i Valby. Det var en skøn og varm dag og der var et mylder af folk, rigtig mange i den autentiske beklædning og os andre almindelige, samt en masse begejstrede børn. Vi kom desværre for sent til ridderturneringen og blev nødt til at tage hjem igen inden den næste turnering, men hestene fik vi beundret.



Der var to skønne Friesere og jeg tror den forreste her kunne være en Andalusia, det var ihvertfald smukke heste. Vi fik prøvet at skyde med bue & pil...




Jep, også mor... og jeg ramte skam skiven :-)
På vej tilbage til bilen var vi inde i et par af de cirkelrunde haveanlæg i parken, og de var smukke, denne er i mellemøstlig stil:

En pergola med Blåregn i en rundkreds, danner rammen omkring selve haverummet.

Der er et smukt dekoreret vandbassin i centrum

Det må have været utrolig smukt da blåregnen blomstrede

En af de andre anlæg var en smuk vandhave med en stor lav sø:



Lige et par aftenstemnings-billeder fra min have, den er så smuk i aftenlyset, men det er svært at fange stemningen...



Erinnerung an Brod

Erinnerung an Brod har indtaget hele den ene side af espalieret, og på midterste billede kan man i øverste venstre hjørne se at Mme Alfred Carriere er helt oppe i toppen af æbletræet, det har jeg glædet mig til. ;-)

Fortsat rigtig god pinse!

14 kommentarer:

  1. Dejlige billeder fra markedet, og parken, smiler, kan godt forstå du var stolt over at ramme skiven!;-)
    Utrolige dejlige billeder fra din have, duften må være fantastisk!
    Pinse hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja, jeg var godt nok stolt over at ramme! Prøvede kun det ene skud, og det var måske nok så heldigt! :-D Det var en dejlig dag, og vi endte herhjemme i haven med noget take-away mad, det var så hyggeligt. Ja, haven dufter fantastisk i øjeblikket. :-)
      med pinsehilsner fra Alice

      Slet
  2. Lyder som en herlig dag. Utroligt så mange skønne pletter man kan finde rundt omkring i de danske parkanlæg, og aftenvillederne fra din have ser også pragtfulde ud. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis!
      Det var en skøn dag sammen med "ungerne" og i sig selv interessant at være på markedet, men haverne ville jeg nu gerne have brugt mere tid på, vi så blot 3 af dem. Der var også en rosenhave (ifølge et skilt) der kunne jeg godt have tænkt mig at kigge lidt rundt!
      Tak for roserne, jeg sidder gerne ude om aftenen og nyder det, og syntes egentlig at haven er aller smukkest på det tidspunkt! :-)

      Slet
  3. Aftenstemningen er ikke til at tage fejl af - også rart at se en smuk rose, som ikke ståri alle bloghaver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie!
      Dejligt at man kan fornemme stemningen! I solnedgangen kan jeg godt få billeder med stemning, men i skumringen kan jeg slet ikke fange det som øjet ser.
      Jeg har bogen ´Rosen leksikon´af Lars-Åke Gustavsson, en sand bibel for rosenelskere, med rigtig god beskrivelse af de forskellige rosers fortrin og svagheder. Jeg har valgt rigtig mange roser efter hans beskrivelser, og jeg blev så glad for Erinnerung an Brod i min første have med roser, at jeg har købt en til min nuværende have også, den rose er blevet helt uundværlig for mig! :-)

      Slet
  4. Dejlige billeder fra din have, og et godt billede af dig. Det ser ud til at have været en hyggelig pinselørdag.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth og Tak skal du have!
      Jeg elsker at sidder i haven om aftenen, de varme sommerdage må de såmænd godt tage fra mig, jeg gider ikke rigtig varme og sol mere, men aftenerne... det er dem som gør sommeren magisk! :-)
      Ja, min datter sku jo lige holde kameraet mens jeg prøvede at finde hoved & hale på buen, så der kom også lige nogle sjælne billeder af mig i kassen! :-D Det var simpelthen så hyggeligt!
      Kh Alice

      Slet
  5. Det lyder spændende med et middelaldermarked - sikke dejlige billeder du har taget, og det er et fint billede, der er taget af dig!
    Dine lilla roser er bare så smukke, suk :-) Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame, det var rigtig spændende! Man kunne også gøre nogle kup, f.eks- koster et meget stort lammeskind kun 400,- hvor et så stort skind normalt ligger på det dobbelte. Tak skal du have, min datter fik også lige mig i kassen, da hun skulle holde kameraet! :-)
      Ja, er de ikke bare vidunderlige, jeg elsker dem!
      Kh Alice

      Slet
  6. flot med roserne i din have .
    middelaldermarkede er nu hyggeligt i alle aldre :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne og Tak! :-)
      Ja, man kunne sagtens fornøje sig i timevis derude, der skete hele tiden noget nyt, gøgl og kamp-opvisning i flotte dragter!
      Kh Alice

      Slet
  7. Hej Alice.Det ser da spændende ud med det middelaldermarked i Valby..............og dejlige billeder fra din skønne have.
    Der sker bare SÅ meget rundt i landet ..........det er bare med at opsøge det.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Det var rigtig spændende selvom vi gik glip af ridderturneringen, den har jeg haft lyst til at opleve i mange år, men der var så meget autentisk stemning og skete hele tiden noget nyt, som gøgl, flagdans og kamp-opvisning.
      Ja, der sker rigtig meget spændende i sommerhalvåret! Det er bare at vælge! :-)
      Rigtig god dag!
      Knus Alice

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...