onsdag den 16. januar 2013

Vinterglæder

Jeg elsker frostsne og solskin! Jeg har fundet de varme lammeskinds-kamikkerne frem og den lange gamle lammeskinsfrakke. Dette fodtøj vejer ingenting, og føles som at rende rundt i skoven med sutsko på! :-) I denne beklædning, samt benvarmere over kamikkerne, så kan jeg gå... uendeligt! Man kan slet ikke mærke at det er koldt vejr.

Kamikkerne har ikke sål med riller, blot en tynd rågummi belægning, så man kan mærke hver sten og gren man træder på, men man står sikkert fast i både løs og nedtrådt sne, næsten som om rågummien limer sig til overfladen. Når temperaturen derimod kommer blot 1 grad over frysepunktet, så er de alt for glatte at gå i, og de alm. vinterstøvler må igen tages i brug.

Vi gik en meget lang tur ved solopgang, det var utrolig smukt med den røde himmel og sneklædte skov, og træerne eventyrlige af rimfrost. Jeg har dog slet ikke fået taget billeder.

Jeg har jo drømt mig lidt væk nogle dage, i planer om at lave den overdækkede terrasse om til vinterhave, og tegningerne er i hovedtræk færdige, og problemområder er der i teorien taget højde for nu.

Der er dog nogle praktiske ting at gøre før jeg kan gå igang, såsom at flytte denne hørpalme, som får en smule for lidt plads, når væggen bliver sat op. Selvom jeg ikke går igang foreløbig, så er jeg nu ret sikker på at jeg ender med at føre planen ud i livet, og til den tid er det måske for sent at flytte palmen.




Syntes lige jeg ville vis mit yndlings-fodtøj om vinteren. Kamikkerne bliver kun brugt i frostsne, og kun i naturen! (Saltsjap gør dem våde, og asfalt slider for meget på de tynde såler). De forvandler iskoldt vintervejr til den rene fornøjelse!
Jeg fandt dem til halv pris lige efter Jul 2009, og blot en uges tid senere (Januar 2010) var det meget milde efterår forvandlet til hård frost og sne i månedsvis. Året efter var der endnu en hård vinter, så de er brugt meget, 3-4 lange lufteture med Luna hver dag, og de ser stadig helt nye ud.
De er selvfølgelig helt fulde af sne når jeg kommer hjem, men når de tørrer ser de sådan her ud igen.

Jeg har slet ikke ord for hvor glad jeg er for dem, men jeg smiler helt spontant og fyldes af en legesyg lykkefølelse når jeg tager dem på, og jeg kan slet ikke vente med at komme ud i vintereventyret!

9 kommentarer:

  1. Det med lange gåture ved solopgang er jeg alt for magelig til; men der er ingen tvivl om, at det er et fantastisk landskab, vi har at færdes i lige nu. Det bliver spændende, hvordan du får realiseret dine planer om en vinterhave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie :) Altså, i dag kunne jeg slet ikke vente med at gå ud! Det var bare så optimalt smukt, sne og rimfrost, og tilmed udsigt til smuk solopgang. Ja, og så var det jo det med at indvie første tur i år med kamikkerne. Det er altså næsten bedre end en sommermorgen! (siger jeg nu... efter uger med koldt vejr og kamikker... falder min begejstring drastisk! For forår og sommer er da bare den bedste tid!!
      Fortsat god dag herfra!

      Slet
  2. Solskin sne og blå himmel, så kan du vel ikke forlange meget mere! og når jeg så ser de fantastiske kamikker, må det være en drøm at gå udendørs!
    Ha en god aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan :) Nej du kan tro jeg ikke forlange mere lige i øjeblikket! Ja, jeg under alle og enhver den glæde at have sådan nogle supervarme, lette kamikker. Jeg kan slet ikke lade være med at løbe med dem på, og man får sådan lyst til at pjatte rundt. :)
      Jeg har ikke nogen sommersko der gør mig lige så glad som disse er i stand til.
      Tak, jeg ønsker også dig en god aften :)

      Slet
  3. Det var godt nok nogle fine kamikker, synd du ikke fik billeder fra din morgentur ved solopgang. Jeg gik over en time ved 13.30 tiden, det var så skønt. Jeg kunne ikke drømme om at blive inde i sådan et smukt vejr, godt vi har vores hund/hunde, så komme vi ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth :) Min datter lånte kameraet igen, for nu ville hun gerne have billederne fra ferien over på sin pc. Lige da de kom hjem, var der både Nytår og arbejdsdage, så de lod bare kameraet ligge hos mig efter at have fortalt om billederne.
      Ja! Heldigvis har vi vores hunde der får os ud i naturen! Jeg har ikke altid lyst, men jeg nyder altid turene når jeg er afsted! :) Jeg var også ude igen før solnedgang, tog lige en times havearbejde med at save og klippe noget af en hæk ned. Naboen og jeg blev slet ikke færdig med det i sensommeren. Det var pragtfuldt vejr i dag :)
      Fortsat god aften!

      Slet
  4. Sikke dog nogle skønne kamikker, det må være skønt at svæve rundt ude i sneen i det lette fodtøj uden at fryse fødderne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi :) Ja, du kan tro det føles godt! Man kan helt længes efter frostsne, når man har sådan et par. :)
      Rigtig god aften!

      Slet
  5. Det må være dejligt at have sådan et par gode kamikker at tage på når der er sne.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...