torsdag den 10. januar 2013

Favoritvækst i Januar


Anna Vattenkanna opfordrer til at sende et billede af vores favoritvækst her i Januar, og jeg har valgt denne begonie som kan være helt fyldt af svævende hvide blomsteraks midt på vinteren. Den har endnu ikke blomster over det hele, så det bliver i stedet et nærbillede af et par aks. Billedet er taget gennem ruden, for planten er stor, og jeg nænnede ikke at dreje den rundt og måske knække nogle spæde skud.

Hvis du vil være med kan du deltage her: http://annavattenkannastradgard.blogspot.se/2013/01/utmaning-manadens-favoritvaxt-januari.html

10 kommentarer:

  1. Så kul att du vill vara med! Begonior är en lite bortglömd växt vilket är tråkigt. Din har ju både vackra blommor och bladen ser också intressanta ut.

    Kram

    SvarSlet
  2. Hej Anna og Velkommen til :)
    Ja, det er en lidt glæmt vækst, jeg fandt min på et middelaldermarked, hvor nogle solgte stiklinger af mange forskellige planter. Det bedste ved den er når den blomstrer overdådigt midt på vinteren.
    Selvfølgelig vil jeg gerne være med, det er en fantastisk god ide at samle favoritvækster på et sted, for man når sjældent ud for at kigge og hilse til alle bloggere, så det bliver dejligt at kunne nyde hinandens billeder!
    Tak for et godt initiativ og ha en fortsat god dag :)

    SvarSlet
  3. Den er fin! Det er sjovt at se hvor mange forskellige favoritter vi kommer op med. - Selv her midt i januar hvor der ikke er SÅ meget at vælge imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana :) Ja, her brokker vi over ikke at have nogen blomster, og så er det så mange forskellige vi byder ind med! Det er ret sjovt :)

      Slet
  4. Det var en nydelig Begonia, med de hvite og klare blomster på! Skjønner godt at du valgte den som din Januar-favoritt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jannibele :)
      Ja, den blomstrer kun her i vintermånederne, men nogen gange er den helt fyldt med blomster til gengæld. Blomsterne er da også rigtig kønne syntes jeg.

      Slet
  5. Blommande Begonia mitt i vintern,vackert
    ha det så bra
    maggan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maggan :) Ja, det er så dejligt med planter der blomstrer nu hvor der er goldt udenfor!
      Ha det rigtig godt :)

      Slet
  6. Din Begonia ser jättefin ut! Jag har inte haft någon sådan på många år. Det är roligt när man får inspiration av att se alla olika favoritväxter här på bloggarna.
    Ha det fint,
    Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina og Tak :)
      Jeg fandt den på et middelaldermarked som en lille stikling, og har været glad for den selvom jeg heller ikke plejer at have begonie. Ja, det er skønt at få så meget inspiration fra alle havebloggerne herinde, og endnu bedre når nogen tager et initiativ som dette, så væksterne bliver samlet på en side :)
      Ha det rigtig godt.
      Alice

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...