lørdag den 31. oktober 2015

Skovtur og årets rose

Der er så fine farver overalt lige nu, og på en mild solskins eftermiddag syntes jeg at det er den smukkeste årstid der findes...


Der er stadig meget at nyde i haven, særlig rosen Alan Titchmarsh, som har blomstret siden slutningen af September. Det var også den rose jeg oftest fotograferede i sommers, for da var den fuld af udsøgt smukke blomster. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den er Årets rose her i haven:



Her & Her kan du se Alan Titchmarsh´ blomstring i slutningen af September. Man kan også se disse grene i knop, som blomstrer nu. Dengang troede jeg faktisk ikke at de ville kunne nå det, men det milde vejr lokker heldigvis til: "At springe ud i det" :) 

Jeg har tidligere nævnt at vi ikke længere går så meget i skoven i sommerhalvåret, pga. flåter. Selvom det stadig er flåtsæson, så kan hverken de eller 7 vilde heste holde mig fra skoven sidst i Oktober!
Billedet herunder viser sådan en fin farve overgang fra det helt brunrøde i toppen, over orange og gult til grøn i bunden:


Når vi nu taler om at kåre en vinder, så må pladsen gå til birk i år, for den har været ualmindelig smuk dette efterår:







Den smukke vrange bøg "Dansebøgen"

Bøgeskoven stod sommergrøn langt ind i Oktober, men er endelig begyndt at gløde vidunderligt.
Det kan varmt anbefales at tage en travetur i skoven denne week-end, for at nyde de smukke farver og det lune vejr!

Rigtig dejlig Week-end! :)

7 kommentarer:

  1. Hej Alice
    Du har helt ret, jeg synes også, at birketræerne er særligt smukke i år, bøgen er lidt senere på den, men også den er på vej nu. Smukke billeder du har taget af det glødende efterår. Alan Titchmarsh lyder som en god rose, den har jeg ikke, men jeg har jo så mange andre.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Jeg har heller ikke Alan Titschmarsch, men den er på min ønskeliste da jeg har hørt flere omtale den i fine toner! Dine billeder er vidunderlige og du har virkelig fanget de fine efterårstræer godt.

    SvarSlet
  3. Alan Titschmarsch, den er kommet på min ønske liste. Den er virkelig smuk og jeg elsker dem der blomstre til langt hen på efteråret. Det er altså så fint at vi kan give hinanden inspiration til hvilke roser der er værd at ønske sig. Jeg bruger ofte din Rosenliste hvis jeg skal indkøbe en ny...griner og det sker jo temmelig ofte.
    Skoven er da så flot, det er super gode billeder.
    Forsat dejlig Søndag.
    Kh Linda

    SvarSlet
  4. Utroligt fine billeder du viser, især det første birkebillede er helt betagende.

    SvarSlet
  5. Flotte birketræer. Kan godt forstå du synes det er nummer 1 i år :)

    SvarSlet
  6. Super lækre fotos. Hvis du en dag har tid vil jeg meget gerne høre dig om din mening om min nye hjemmeside adiso.dk. Det hele begyndte med at jeg stod og skulle betale for et løg il 8 kr. lokalt. Jeg blev så provokeret at jeg hentede løg hjem selv fra Holland. Så ville alle veninderne have. Så fandt jeg sjældne ting og sager og skrev lidt ud og det voksede og nu er jeg sørme kommet på nettet. Måske skal vi lave noget skægt med de roser en dag. Min mor er også stærk rosenentusiast og det er virkelig en videnskab, hvor jeg beundrer jer kendere. Vi ses i haveonline verdenen. tak for skønne fotos.

    SvarSlet
  7. Super lækre fotos. Hvis du en dag har tid vil jeg meget gerne høre dig om din mening om min nye hjemmeside adiso.dk. Det hele begyndte med at jeg stod og skulle betale for et løg il 8 kr. lokalt. Jeg blev så provokeret at jeg hentede løg hjem selv fra Holland. Så ville alle veninderne have. Så fandt jeg sjældne ting og sager og skrev lidt ud og det voksede og nu er jeg sørme kommet på nettet. Måske skal vi lave noget skægt med de roser en dag. Min mor er også stærk rosenentusiast og det er virkelig en videnskab, hvor jeg beundrer jer kendere. Vi ses i haveonline verdenen. tak for skønne fotos.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...