lørdag den 16. februar 2013

X-Faktor Blomsterversionen GUL

Bortset fra at have forsøgt mig med Gloire De Dijon op ad husmuren, er denne rose min første i de gule nuancer, og jeg er lykkelig for at jeg vovede at bringe sådan en gylden skønhed indenfor i min have. Jeg elsker den bløde gule farve, og duften er ofte mere intens og frugtagtig hos de gyldne, dette kan ihvertfald med rette siges om ´Jude the Obscure´ duft. Farvetonerne mengler særdeles smukt med mine mange rosa og sartrosa roser, og med nogle enkelte dybt lillarøde roser i samlingen, så løftes hele symphonien en oktav opad!
 
 
 
 
 

Du kan se mange flere vidunderlige gule blomster på Moseplassen : http://moseplassen.com/2013/02/x-faktor-blomsterutgaven-2013-gul/

51 kommentarer:

  1. Har du sett så skjønn rose!! :)
    Nesten helt perfekt og lekker farge!
    Lykke til i konkurransen, og god helg!

    SvarSlet
  2. En skjønn rose! Fargesjatteringene i Austin-rosene gjør at de passer sammen med mange ulike farger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Villrose, Ja de passer rigtig godt sammen i farverne, på nær nogle enkelte af dem, så du har helt ret i, at man ikke går galt i byen af at plante Austinroser sammen :)
      Ha en dejlig aften!

      Slet
  3. It's the most beautiful soft yellow rose there is. The only problem is we have lots of rain overhere during the summer at that moments the flowers can't show theire beauty. Wonderfull
    photo's Alice.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hello Marijke, So true what you say! I consider this rose one of the most beautifull soft yellow roses too, but unfortunatly its not good in rain at all! We just have to enjoy the rose what its succed :)
      Have a nice weekend!

      Slet
  4. Den är helt underbar!! Så vackra bilder!! Vill ha:)). Jag har den på min önskelista men ännu inte köpt.
    Lycka till.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria og Tak :) Ja, det er bestemt en must-have rose, både farven, formen og duften :)
      Ha det rigtig godt!
      Kram Alice

      Slet
  5. Så vakker den er! Jeg liker også de bløte gule farger, de passer bedre inn sammen med andre blomster.

    Lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit og Tak :) Ja, de bløde gule passer rigtig godt med andre farver, alligevel tog det mig nogle år og turde sætte denne i bedet. jeg prøvede først med Gloire de Dijon (kan have samme farve) op ad muren, for ikke at blande farverne for meget. men det var bare smukkere end før opdagede jeg :)
      Fortsat god weekend.

      Slet
  6. Virkelig en nydelig rose! En super kandidat!

    Lykke til! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi og tusind Tak :)
      Fortsat rigtig god weekend.

      Slet
  7. Åhh, så nydelig rosen din var! X-faktor til tusan, den der!
    Lykke til!

    SvarSlet
  8. En vidunderlig rose med en veldig delikat farve. Og at den attpå til lukter godt er ikke å forakte. Et godt vald du har gjort her.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlet
  9. Ja som du ved, er det også en af mine yndlinge.
    Lykke til i konkurrencen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth og rigtig mange tak! :) Ja, vi har bestemt samme smag på mange områder :)
      Fortsat rigtig god weekend.

      Slet
  10. Så nydelig rose! Jeg får så lyst til å stikke nesen ned i den... Om den lukter like godt som den ser ut så må det være vidunderlig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og tusind Tak! Ja, den dufter kraftigt og dejlig frugtagtig med lidt hvidvinsnoter :)
      Fortsat rigtig god weekend.

      Slet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Endnu en skøn Austin rose... hvor er den altså smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :) Ja, jeg kan slet ikke stå for de boldformede, og der er mange af dem blandt Austins roser!
      ha en fortsat dejlig weekend.

      Slet
  13. Mmmm For en lekker rose! Masse lykke til!

    SvarSlet
  14. En lækker rose og fine billeder, du har taget.

    SvarSlet
  15. Riktig vakker fargetone, også så facinerende fasong da :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Ja, dens farve er så smuk, og den holder sig ganske utrolig rund og åbner sig kun ganske let! Ret speciel :)
      Fortsat god weekend!

      Slet
  16. Nydelig rose, skjønner godt du vill ha denne i din hage...og navnet er notert...må ha !!! ;)
    Lykke til :)

    SvarSlet
  17. For en skjönn rose du viser! Et godt valg! Lykke til!

    SvarSlet
  18. Väldigt vacker. Lycka till!

    SvarSlet
  19. En gylden skjønnhet. Lykke til med ditt bidrag :-)

    SvarSlet
  20. Jeg har en forkærlighed for de cremegule roser hvis jeg kunne vælge , og den du viser her er bare en skøn sag!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan, ja jeg er helt solgt til nettop de cremegule. De allerførste år med roser købte jeg næsten kun sartrosa roser :)
      Fortsat god aften :)

      Slet
  21. Sååå vakker!!...dette er en jeg kunne tenke meg i hagen:)
    Lykke til i konkurransen:))

    SvarSlet
  22. Svar
    1. Hello Juliana, yes its a very rich rose! Nice way to say it :)

      Slet
  23. Utrolig vakker rose! Lykke til ! Hege

    SvarSlet
  24. Dette var en aldeles nydelig rose - helt etter mitt hjerte. All mulig lykke til i X-faktor! :)

    SvarSlet
  25. Denne var utrolig nydelig! Flotte bilder du har tatt av rosen din:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...