lørdag den 20. oktober 2012

Duftsnebolle med flotte efterårsfarver

I maj havde den små klaser, af hvidrosa duftende blomster, hvoraf nogle af klaserne er blevet til disse bær
Her er nærbilleder af den store busk, der står til venstre i billedet af min have i forrige indlæg. Nu ved jeg at det er en Duftsnebolle. Da jeg flyttede ind i Juni sidste år må den nettop være afblomstret. Jeg husker jeg syntes det var en kedelig busk, men med flotte stammer så jeg beskar det nederste af kronen samt alle de nye rodskud der dækkede for selve stammerne. Derefter plantede jeg min medbragte Albertine lige nedenfor kanten af dens sydvendte kroneside, og tænkte at den ville blive en supergod rambler-støtte. I dag er jeg rigtig glad for busken og heldigvis er den ret stor, så mon ikke de finder ud af det sammen... Snebollen og Albertine :)



3 kommentarer:

  1. Hej Alice
    Jeg er ret sikker på, at det er en duftsnebolle. Viburnum burkwoodii, den ligner i hvert fald min, og den har en skøn skøn duft. Se mit indlæg her det sidste billede, så tror jeg, du vil give mig ret. http://hneballehaven.blogspot.dk/2012/05/halvkold-dag-med-sol.html

    SvarSlet
  2. Ja så er der ingen koder, det var godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er bestemt den samme busk, dejligt at vide hvad der gror i haven.
      Tak for hjælpen :)
      Alice

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...