onsdag den 8. august 2012

Alt starter med det første skridt......


Efter at have nydt en masse besøg i andre havebloggeres vidunderlige, inspirerende og lærerige sider om deres have,  har jeg nu besluttet selv at springe ud i "blog-livet". Jeg bruger det meste af min sommertid i haven og kan bare ikke la vær med at "for-evige" særligt smukke blomster eller kombinationer derude, men har savnet nogle at dele glæden med. Mine unger sukker dybt og griner lidt, når vi ser video af dem som små, fordi der midt mellem det hele, er ret  laaaange indslag med mine have-optagelser :-)

Billedet her er fra den have jeg havde indtil for 5 år siden, det er taget i 2005 og  foto-modellen  hedder Coral Dawn. Det er ikke en rose jeg sådan planlægger at måtte have, men jeg er endt med at købe den... nu i 3. have!
 Den dufter vidunderligt og selvom farven kan være lidt kraftig og svær at kombinere med andre blomster, så er den... når den er bedst.... så smuk at man taber vejret. Den er tilmed ofte billig at købe, så stor glæde og skønhed kan til tider købes for små penge.

Coral Dawn

Bedet på billedet herunder blev jeg færdig med ca 2001, (hvis du kan forestille dig billedet uden roserne) og troede at jeg fra da af bare skulle gå og nusse lidt. Jeg havde plantet tæt, og dermed lavet den ultimative arbejdsfri have... indtil jeg tilfældigt faldt over en artikel om gode plantepartnere til roser... Jamen... det var jo nettop alle den slags planter jeg allerede elskede og havde fyldt mine bede med! Tænk engang... at jeg al denne tid havde lavet rosenbede... blot uden roserne! Min interesse var virkelig vakt. Jeg købte den ene rosenbog efter den anden og rendte på planteskole for at købe de skønheder jeg havde læst om. Jeg var totalt solgt til stanglakrids ;-)

Først da roserne blev en del af mit liv og min have, følte jeg at jeg skabte noget helt og fuldkomment. Min første rosenhave. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...