søndag den 12. august 2012

Kære gensyn i min nye have

Jeg har overtaget min nuværende have for et år siden, så selvom jeg plantede til sidste år, er haven stadig under opbygning. Nogle få steder syntes jeg ikke farvesammensætningen var helt i harmoni da blomstringen gik i gang denne sommer (eller jeg havde taget fejl af de enkeltes blomstringstid) Derfor har jeg både plantet noget om i år samt endnu engang lavet nye bede. Findes der noget bedre end at "give sig selv lov" til at realisere en vision :-) Det værste er bare at man skal vente et helt år med at se resultatet..... Men .... jeg glæder mig sååå meget til at nyde, dufte og tage billeder af herligheden når alle de skæve skravl jeg har plantet er vokset op igen til næste år, fyldt med indre styrke og i indbyrdes harmoni ligesom bedet herunder fra sidste år.

Min medbragte Raubritter nyder sin nye plads i terrasse-bedet. Bagved ses det bed jeg anlagde i 2011.

Jeg havde 7 roser med mig fra min gamle have: Madam Pierre Oger og Common Moss (som hører til mine allerførste roser fra omkring år 2001, og altså nu står i deres 3. have) Albertine, Queen of Sweden, Geoff Hamilton, Raubritter og Mme Alfred Carriére.

Alle vokser rigtig godt til nu, og sidstnævnte ses herunder med et nyt skud der er vokset mig over hovedet. Hun er plantet på kanten af et bed som allerede var her da jeg overtog haven, omend det dengang kun bestod af en række mørkerøde roser, plantet langs hækken med en række lavendel foran. Til venstre var der en meget skyggefuld græsplæne, hvor mine medbragte bregner, hosta og småtræer i lyse løvfarver passede perfekt mod den mørke baggrund.

Mme. Alfred´s høje skud ses lige bag træet. Forhåbentlig vil sidegrenene brede sig ud i træets top.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...