lørdag den 14. maj 2016

Tulipaner og en Pinserose

Først vil jeg sige jer Tusind Tak for jeres søde hilsner! Det er en stor glæde for mig at I kigger forbi bloggen, og stadig har lyst til at lægge en kommentar, selvom jeg ikke er i stand til at svare eller kommentere hos jer. Jeg håber stadig at en pc kyndig kigger forbi en dag, og har tid til at se på det, så alt kan blive i orden igen.

Tea-rosen Lady Hillingdon har fået sin første smukke, kantarel-gule blomst i dag. Rosen står i uopvarmet drivhus, men det er nok til at hun blomstrer en måned tidligere end den store rosen blomstring, som starter i midten af Juni. Det er vidunderligt, sådan at kunne nyde roser over en længere periode, og kan varmt anbefales!
Denne rose er frostfølsom, men den klarer sig godt under glas, uden at få meldug af varmen.
(I mit sidste indlæg, viste jeg denne rosenplante med masser af nye røde skud, så det er hurtigt at den allerede er i blomst)



 I haven er det tulipanerne som har regeret i de sidste par uger. Herunder er det Magic Lavender, da den stod smukkest for en uge siden:


 samt Purissima, som er afblomstret nu...


Herunder er de mørke Negrita & Purple Prince, og den lyse Sweet Love, stadig friske at se på:


Det er disse tulipaner som har holdt sig smukke i længst tid. Jeg ved ikke om det er mig der er kedelig, men som I kan se... har jeg valgt tulipaner i samme farver som jeg har valgt roser! :D


Herunder en ny vinkel jeg fandt, mens jeg gik og tog billeder af tulipanerne. Spejlbassinet er ganske vist lige blevet renset, men vinklen er da dejlig at se på! :)



Magic Lavender er næsten afblomstret herunder, men farven er stadig smuk sammen med Forglemmigej og Lunaria:

Sarte lyse tulipaner sammen med Forglemmigej og Lunaria, og med Camassia i baggrunden.


Vidunderlige Magic Lavender:

Den fine stribede, som jeg blev fristet af i Brugsen/Kvickly:

Den underskønne Sweet Love på følgende billeder:



Sweet Love starter med en sart ferskentone, som så blusser stadig mere i rosa/violette toner.


Til slut lige et par skovbilleder mens løvet er helt frisk & vårgrønt:



Jeg vender meget snart tilbage med et indlæg, fordi... i år... sker det! Det jeg har glædet mig til i 4 lange år!!!

Jeg ønsker jer en dejlig Pinse, og forhåbentlig bedre vejr end de har lovet! :)

5 kommentarer:

  1. Dejligt med lidt nyt fra dig igen. Flot med en rose i blomst, måske skal jeg investere i den og sætte den i pavillionen, den kan jeg sikkert får hos Anton (Jas) Tulipanerne er så smukke, vi har samme smag, men det undrer mig nu ikke. Spændende at høre om, hvad det er der sker i år, så du må skynde dig med det indlæg.
    Gad vide hvorfor du ikke svarer på mails mere, kan du heller ikke det?
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det er altid en fornøjelse Alice når der kommer et indlæg fra dig :o) hvor er dine tulipaner smukke og du er bestemt ikke kedelig, det er jo også mine farver. Sweet Love, den kunne jeg godt blive nød til at købe til min have i efteråret.
    Godt du viser dit spejlbassin, det blev jeg rigtig glad over. Det bliver jeg nød til at efterligne, da det er det spejlbassin jeg har set der er mest geniale både i opbygning og materiale brug.
    Den med roser i drivhus, det virker også ved mig :o) og det er en nydelse med roser allerede nu i haven.
    Nu må du have en rigtig god pinse og så håber jeg at der dukker en op der kan hjælpe dig med dit Pc problem, det er jo ved at have varet længe.
    Men bare rolig, jeg nyder både dine indlæg og din rosenliste.
    Kh Fra Linda

    SvarSlet
  3. Håller med ovanstående alltid så roligt när du gör nya inlägg! Du har så vackra vår rabatter jag gillade speciellt mörka Negrita & Purple Prince och ljusa rosa Sweet Love. Allt gott Mari

    SvarSlet
  4. Hej Alice jeg skriver sikkert dette et helt forkert sted - men undskyld jeg er ik så erfaren..
    Jeg fandt frem til dig fordi jeg googlede glacering af krukker.
    Jeg har højtryksspulet nogle gamle terracotta lignende krukker da de var så algebefængte at jeg måtte opgive med mit knofedt.
    Nu er de flotte men jeg tror at algerne kommer igen og derfor vil jeg gerne vide om der er noget "glasur" ell lign som kan gøre mine krukker glatte og modstandsdygtige over for alger.
    Ved du det???
    Fantastik blog du har!!!
    Mange taknemmelige hilsner
    Annemette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...