lørdag den 12. november 2016

Smuk morgen og uventet visit


Det var det mest vidunderlige vejr at vågne op til her til morgen. Solskin & rimfrost er den smukkeste kombination der findes rent vejrmæssigt. Solens stråler glitrer i frostkrystallerne, så planter og diverse espalier & buer, fremstår med lysende hvide konturer, og synet forvandles til det rene Eventyr:









Vinteren har heldigvis sine lyse sider! :)


Forleden da jeg gik hen mod stuedøren, for lige at nyde synet af farverne i haven, så jeg en meget stor mørk skygge bevæge sig over terrassens gennemsigtige plastictag. Jeg bøjede mig ned/frem for bedre at kunne se, og i næste nu kom en fiskehejre glidende gennem luften og satte sig på en af havens rosenbuer!


Den sad en stund og kiggede ned på vandhullet lige bag buen, som om den vurderede om det var værd at prøve fiskelykken deri... (der er ingen fisk i)


Luna lå og sov lige foran glasdøren, så jeg måtte stå foroverbøjet med kameraet så langt frem mod ruden som muligt, men billederne er desværre ikke blevet helt skarpe:


Men det var en spændende oplevelse! Lige så heldig jeg var med at opdage den, ligeså uheldig var jeg da den fløj igen, jeg skulle nemlig lige rette ryggen lidt op, og nettop da satte den afsted igen, så jeg fik desværre ingen billeder af det kæmpestore vingefang... men nøøøj hvor så min have lille ud under dens brede vinger :-D 


Rigtig dejlig Week-end!

17 kommentarer:

  1. Sikke en fin oplevelse, selv om det nok ville være en knap så fin oplevelse hvis der var fisk i dammen. Jeg syntes desuden den havde valgt et meget fotogen sted at sætte sig.

    SvarSlet
  2. God morgen Alice
    Smukke rimfrostbilleder og fantastiske billeder af hejrens besøg. Den har sat sig et perfekt sted.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Godmorgen Alice

    Det ser da super ud med al den rim! Og sjovt med besøg af hejren:)

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  4. Hej Alice, hvor er det altså lækre billeder af roserne med rimfrost, det er eventyrland billeder på smukkeste vis :o)
    WOW for en oplevelse med fiskehejren, det var godt du var hurtig med kameraet. Det er en fantastisk smuk fugl og den fik da også lige sat sig på den mest yndefulde plads.
    Jeg så for et stykke tid siden en udsendelse fra Amsterdam, der viste hvor social Fiskehejren er. De er nærmest en plage dernede da de er i store kolonier.
    Her hos dig i eventyr land, der er den en super oplevelse.
    Rigtig god Søndag fra Linda

    SvarSlet
  5. Det er da sjovt at du nåede at fange fiskehejren på billeder. Den har virkelig placeret sig dekorativt :-)
    God søndag til dig!
    Solskinshilsner fra Nana

    SvarSlet
  6. Dine billeder har virkelig fanget den smukke, rimsmykkede morgen, og hvor er det sjovt, at hejren lige slog sig ned der og lod sig fotografere.

    SvarSlet
  7. Nydelige bilder av frosne roser og utrolig flotte bilder av den store hegren på rosebuen. Så hyggelig å få med seg slike blinkskudd! Hilsen fra Liv

    SvarSlet
  8. Det blev da fine billeder af hejren.... for et par år siden fotograferede jeg en fiskehejre der sad og gloede på naboens træ, men det var med min mobi og den "zoomer" ikke så godt, så jeg endte med nogen billeder - hvor man faktisk skal vide hvor hejren er - før man kan se den hi hi
    Smukke, smukke rimfrost billeder

    SvarSlet
  9. altså jeg ville ha' skrevet at den sad på naboens tag... og gloede hi hi

    SvarSlet
  10. Hej. Sikken et besøg. Det er en stor fugl sådan én. For nogle år siden kom der én og satte sig på taget på naboens udhus. De har en dam med guldfisk i og af og til lykkes det hejren at få et måltid, hvilket naboen er noget træt af! Jeg er dog lidt bange for sådanne store fugle og kan ikke lide at se dem i øjnene. Det er lidt for uhyggeligt!

    SvarSlet
  11. Fina bilder av de rimfrostiga rosorna, och ett ovanligt besök.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  12. Den var godt nok fin da. Her ser vi dem af og til flyve over haven, men jeg har endnu ikke set en lande her. Den er smuk. Fint fanget.

    SvarSlet
  13. Hej Alice.
    Smukke billeder og fantastisk oplevelse med fiskehajren. Jeg synes da det er gode billeder du har fået i kassen, selvom de er taget igennem ruden.
    Og nu kom jeg til at se, at du reklamerer med, at du er tilmeldt giftfri have. Det er jeg også, og har sat en af deres klistermærker på min postkasse. Men jeg vil da også have reklame for deres fantastisk vigtige arbejde på min blog, det havde jeg slet ikke tænkt på jeg kunne. Så nu har jeg lige skrevet en mail til dem, så jeg kan gøre det samme.
    Venlig hilsen
    Malene

    SvarSlet
  14. beautiful rhyming pictures and amazing pictures of hejren's visit. It has been a perfect place. i like your good idea ,Thanks for the inspiration!

    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  15. I think these must be useful to you.
    ยี่กี เข้าทุกงวด
    Thank you for your interest.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...