torsdag den 5. december 2013

Glødende stormvarsel?

Himlen glødede i de mest fantastiske farver her til morgen, men jeg troede kun det var rødglødende solnedgange som varsler om regn/storm. Usædvanlig smuk var solopgangen i hvert fald! (der er ikke lavet ændringer på fotoérne)



Billederne er taget kl. 8:05, lige udenfor vores hoveddør, da min søn skulle cykle i skole, men da jeg 5 min senere var ude, var himlen allerede blot gul/grå. Man kan faktisk se lidt lysforskel allerede mellem disse to billeder.

Jeg bliver altså nødt til at vise jer denne vidunderlige engel, som jeg har fået af en kær veninde. Hun har selv klippet den ud af et stykke bark og pyntet med perler. Læg mærke til hvor fint hun, i barken,  har spottet ansigtet med lyse bølgende lokker, og så klippet figuren efter det. Jeg er bare så glad for denne engel, og den har ligefrem en glorie i den rette belysning! (eller tiara) :-)

 
Da jeg gik en runde i haven for at flytte løse genstande i sikkerhed, genfandt jeg denne skønne gren, og det er jo netop her op til Jul at den skal bruges som stage,  så det må jeg igang med i weekenden!
 
 
Jeg håber I alle når hjem i tide, og i øvrigt kommer godt og trygt gennem stormen!

8 kommentarer:

  1. Hej Alice
    Ja det var en fantastisk solopgangshimmel, jeg tog også billeder, men så var det også slut med det gode vejr. Det regner og stormer her, men vi er dog kun oppe på 10 m/s endnu, det lyder nu alligevel lidt voldsomt derude. Hundene foretrak en kort meget kort tur i dag.
    Jeg kan godt forstår, at du er glad for din engel, hvor er den fin, godt set af din veninde. Barkstykket er også noget enhver vil glæde sig over at eje.
    Kh og god stormvejrsdag
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Meget spektakulær solopgang! Jeg kan godt forstå, du er glad for din engel - det er altid skønt med personlige gaver. Super idé med lysestagen!

    SvarSlet
  3. Yndig bark-engel. Men solopgangen - det ligner jo nærmest en skovbrand - hvor er den flot.

    SvarSlet
  4. Helt vilde farver du havde til morgen. Her var overskyet, så der var ikke noget at kigge på. Der er ikke noget som at få smukke gaver af den man holder af :) Grenstagen kan kun blive rigtig flot, hvor er den også spetakulær.
    Kh Rose

    SvarSlet
  5. Ja det var da en glødende morgenhimmel du fik fange dér. Det er en meget fin engel du har fået af din veninde.

    SvarSlet
  6. Such a beautiful sunrise! Fiery but with lovely cool purples and pinks too.

    SvarSlet
  7. Hi Alice, I just discovered your beautiful blog! I can see why you are so fond of the bark angel. It is a very lovely piece. I would love to use the branch with all the holes in it that you found in your garden for Christmas decoration. I am sure one could make something very special out of it. By the way, love your header. Warm regards from Southern California,
    Christina

    SvarSlet
  8. God ide med barkenglen.
    Jeg er helt vild med det stykke træ du har fundet. Det er helt perfekt til en skøn dekoration :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...