fredag den 24. februar 2017

Skønne hvide verden

Lyset er vidunderligt når solen skinner på Februar sne, og man mærker virkelig solens magt i forhold til den lave kolde sol ved Juletid.





Vi elsker sne og har kunnet gå aftenturene i skoven her i vinterferien, fordi årets første rigtige snelag lyste nok op til at man kunne færdes derinde om aftenen. Skovstierne bliver mudrede om vinteren, så det er bare med at nyde det rene faste føre mens sneen stadig ligger der. Det blev til nogle dejlige aftenture hvor vi også nød de smukkeste fuldmåne-opgange i starten af vinterferien.

Efter den følgende uges tøvejr og smattede stier, glædede vi os derfor virkelig meget til det lovede snevejr i går aftes, og tilmed ringede min datter at hun kom ud til os. Hun havde dog ikke hørt noget om snevejret, og var slet ikke klædt på til det, så vi aftalte at hente hende på Hareskov station, medbringende vinterfrakke og støvler til hende, så vi kunne nyde turen hjem gennem skoven i snevejret. Tre mennesker og en hund alene i den store sneklædte skov ved 9 tiden om aftenen, det føltes som at være i Sibirien, og det var helt utrolig smukt!







Men en formiddagstur i Februar sol er dog noget af det aller smukkeste!

Haven er også fint snepyntet, men bambussen måtte hjælpes tilbage i lodret, og drivhustaget måtte skrabes for sne. Godt at der ikke kom mere sne, for den ligger meget tungt.


Lanternen uden glas i, har fungeret virkelig godt til fuglefodring. Mejser kan hoppe helt ind i den og spise, og husskaderne har svært ved at holde fast når de prøver at spise af den. Jeg har før prøvet med mejsekugler i den åbne metalkurv hvor jeg lægger druer og æbler, men skaderne spreder for mange store stykker rundt om på jorden, som Luna så går og æder.




Sneen kom noget sent i år, men så bliver man endnu mere taknemlig når våren for alvor sætter ind, og det må den nu gerne snart gøre, selvom for tidlige forår ofte er noget lumske i temperaturudsving.

Tusind Tak for jeres hilsner! :)
Jo Karsten, jeg tror bestemt der faldt mindst 15 cm sne, men de første par timer smeltede det på jorden, så der ligger 10-12 cm.
Jeg er glad for at de varslede sneen, men den faldt lidt nordligere end forventet. Her var der over 5 cm. sne allerede ved 9 tiden om aftenen, så for at undgå sneplove osv. valgte vi at hente min datter ved stationen i skoven, og så få en god oplevelse ud af det! :)
Hjertlig Tillykke med haveudvidelsen, Linda, hvor ser det godt ud at du har fjernet hækken! Sikke en masse muligheder det giver, og godt at du har så meget mod på at gå igang! Jeg glæder mig til at følge dit store projekt, og især både din og Lisbeths planer om en pergola! :)
Jeg overvejede også på et tidspunkt at lave pergola langs med terrassen, men er blevet jeg glad for espalieret og blåregnen, så jeg koncentrerer mig nu om delingen længere ude i haven.

Varslet om sne fik mig også til at sætte pavillion-teltsiden op igen efter blæsevejret Torsdag, og det virkede perfekt: ikke et snefnug lå der på den overdækkede terrasse, hvor krukker og havemøbler er opbevaret! Pavillion-siden var fundet frem af gemmerne i November, fordi de lovede en streng vinter, og den nåede da lige på målstregen at gøre nytte! :)


Ha´en rigtig dejlig week-end!

5 kommentarer:

  1. Hej Alice

    Dejlige billeder, det er da lige før at i fik de lovede 15cm? For min skyld kunne det godt ligge noget længere, men det hele skal vist regne væk idag...

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  2. Smukt ser det ud, I fik vist noget mere end os.

    SvarSlet
  3. Hej Alice, det ser ud til at i har fået hele dynen af sne mens vi kun fik sjask og regn. Til gengæld fik vi en helt vidunderlig forårsdag fredag. Underligt som vejret kan ændre sig på ganske få km.
    Det var da godt du fik hængt gardiner op, jeg kan se din smukke bænk også kom ind i tørvejr.
    Rigtig dejlig weekend til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
  4. Everything looks so beautiful in the snow! We are moving into spring here in the uk, but , who knows, tomorrow could be winter again.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...