fredag den 10. juni 2016

Vidunderlige roser... næsten uden ord :)

 Constance Spry & Wrams Gunnarstorp

 Heidi Klum

 Eden Rose syn. Pierre de Ronsard

Souvenir de Madame Auguste Charles

 La France

 Constance Spry & Erinnerung an Brod

 Wrams Gunnarstorp

Erinnerung an Brod & Constance Spry

Paul Noël

Paul Noël & Eden rose langs gavlen af vægdrivhuset.

Constance Spry & Wrams Gunnarstorp

Måske nogle allerede har lagt mærke til ændringen på ovenstående billede, eller i indlægget med Wisteria, men som man kan se herunder, har jeg lagt pladsen om hvor spejlbassinet var. Hele Maj måned har den været tørlagt, fordi jeg ikke havde mere regnvand, og da jeg skal gennem stuen til køkkenet for at fylde vandkander, så opgav jeg altså!
Selv i den våde sommer sidste år, havde jeg svært ved at holde vandstanden, fordi pladsen er alt for solåben og bassinet var for lavvandet.
Nu er der til gengæld plads til at tage møbler med herud, samt mulighed for at have krukker stående. Jeg er egentlig ret glad for resultatet:




Hermed spejlbassinnet in memory... et af de sidste billeder jeg har taget af det med vand i. Jeg glædede mig ellers så meget til at se krybetimian blomstre i revnerne mellem fliserne og bassinkanten, men det kan jo ikke nytte noget med et bassin uden vand i...   

Til slut vil jeg gerne vise krukkerne med agapanthus, som har fået selskab af selvsåede spansk bakkestjerne. Det er da en skøn kombination midt mellem limegule Alchemilla mollis blomster :)

12 juni: Tusind Tak for jeres søde hilsner!!!!! 

Ja, man føler sig i sandhed rig når haven flyder over af blomster og sommer! :)
Jeg har været inde på jeres blogge og nydt alle jeres underskønne roser, det ser vidunderligt ud!!!

Det er rigtig ærgeligt med spejlbassinet, det burde have været meget dybere på den solåbne lokalitet. Vandtønden bagved fordamper slet ikke så meget vand af sig, så jeg var ikke opmærksom på problemet. Måske en dag jeg genskaber det i dybere version, men det orkede jeg altså ikke der i maj.

Kameraet får ikke mange pauser i øjeblikket, i går aftes prøvede jeg at løfte det højt over hovedet for at fange den blomster rigdom, som jeg kan se fra stuen (ligger lidt højere end haven) på oversiden af rosenespalieret. Det er særlig i solnedgangen at jeg drages af det syn, så hermed lidt stemninger af de roser i toppen, som aldrig kan ses i detaljer eller duftes, da de sidder alt for højt...



Ja, og så lige et aftenstemnings billede af haven. Det er svært at gå indendøre før det er blevet mørkt! :)



Rigtig dejlig Weekend til jer!

11 kommentarer:

  1. Fantastiske roser - jeg er lige ved at dåne :) Sikken rigdom.

    Det ser da godt ud med den nye terrasse.

    SvarSlet
  2. Dear Alice,
    what a beautiful garden! I absolutely love roses and yours are so beautiful! I especially like the combination of Erinnerung an Brod and Constance Spry.
    Best wishes,
    Lisa

    SvarSlet
  3. Hvor er der altså bare mange af de lækre i din have :o) hvor er det smuk. Jeg lagde godt mærke til at dit spejlbassin var tørlagt i dit sidste indlæg, det har jo ellers været mit drømme spejlbassin siden den første gang du viste det. Men uden vand så er der jo ikke meget spejl i det :o) Man må jo hele tiden prøve sig frem og din nye plads der blev ser også skøn ud.
    Kh Linda

    SvarSlet
  4. Ren rosenguf...Har selv mange i min bitte lille have, og bruger din have som inspiration😊. Ærgeligt med dit bassin, ellers meget dekorativt, men af og til må man bare ændre i tegningen....

    SvarSlet
  5. Ren rosenguf...Har selv mange i min bitte lille have, og bruger din have som inspiration😊. Ærgeligt med dit bassin, ellers meget dekorativt, men af og til må man bare ændre i tegningen....

    SvarSlet
  6. Så uendelig vakkert! Jeg håper jeg kan få til så vakker rosehage en gang! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  7. åh alle de skønne roser, men hvor er det en skam med bassinet...det har jeg vel nok savlet over (med hovedet helt inde i skærmen næsten) men selvfølgelig uden vand er det jo ikke det samme

    SvarSlet
  8. Hej. Det er meget flot. Jeg synes, din terrasse, hvor bassinet var, er blevet rigtig god. Det er meget flot integreret i omgivelserne og det bliver nok spændende at plante til med krukker:) Jeg kan rigtig gode lide kombinationen med dine agapanthus. Det bliver man helt glad af at se på.

    SvarSlet
  9. Der ser fuldstændigt fortryllende ud i din have. Dine roser er fabelagtige! Helt forrygende 💜💓

    SvarSlet
  10. Fantastisk have. Overvældende smukt og fortryllende. Holder du af og til " åben have"
    KL

    SvarSlet
  11. pure rosenguf ... have many in my little little garden, and use your garden as inspiration. angry with your basin, otherwise very decorative, but sometimes you just have to change the drawing ....

    หนังออนไลน์

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...