søndag den 10. november 2013

Ferie i middelhavsområdet?


Det er såmænd mit køkken som har fået en make-over i sydlandsk stil! Jeg har altid elsket natursten og vægge muret op i sten, og siden jeg var midt i 20érne, har jeg drømt om at bygge et lille hus i marksten. Tiden rinder efterhånden noget ud for den drøm, så jeg har købt en foto-tapet væg af en naturstensmur, og nu er jeg helt vild med stemningen i mit køkken!



Lige under køkkenlamperne ser væggen fuldstændig naturtro ud! Motivet var en mur af stablede sten, så der var dybe sorte skygger mellem stenene. Jeg har valgt at lysne væggen, ved at male mellem stenene, så det i stedet er blevet en indmuret stenvæg. "Cementen" er malet i lysegrå så den binder den grimme bordplade bedre sammen i helheden.

Stolene og tallerkenhylden er nænsomt malet med fortyndet lyseblå, med nogle grønne og hvide strejf.

Så nu kan jeg sidde og studere sten i mit eget køkken, og lege at jeg er på ferie i Middelhavsområdet! :-)

Det har været en våd omgang udendørs i den seneste tid, så jeg håber I alle har vendt blikket indendøre og hygger i de lune stuer!

6 kommentarer:

  1. Jeg ville simpelthen ikke tro andet end at det var den 'ægte vare' hvis ikke du havde skrevet det var tapet! Virkelig flot og hyggeligt ser der ud :) Jeg har allerde drømt mig sydpå. Tillykke med det stemningsfulde køkken!

    SvarSlet
  2. Nej hvor ser det flot ud Alice, du er god til at finde på og lave den rigtige type maling akkurat ligesom de krukker du malede.
    Flot flot, jeg kan godt forstå, at du er glad for dit nye køkken.
    Og jeg er glad for at høre lidt fra dig igen, det var længe siden :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hvor ser det fint ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  4. Så helt, helt underbart, ljuvligt, annorlunda, fint ditt kök är! Njuter av att titta på dina foton.
    Kram från Törnrosa

    SvarSlet
  5. Hej.
    Så et sted du efterlyste ´kogle lysholdere til juletræet´.
    Fransk landstil. Prøv fx. www.louisogludvig.dk
    Bare et forslag.
    Mvh en ´havetosse´.
    Et fantastisk flot køkken.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...